Hoe krijg ik aandacht in de media ?
Hoe krijg ik aandacht in de media? Dat is een vraag die elke bedrijfseigenaar zichzelf regelmatig stelt. Als schrijver en contentmaker van meer dan duizend bedrijfsreportages weet ik als journalist precies waar een krant of platform op aanslaat. Voordat ik dat ga vertellen wil ik mij – Henk Brinkman eigenaar van Press4All – graag aan jullie voorstellen.
⇓
Press4All is bijna vijftien jaar een full-service mediabureau. Ruim daarvoor begon de aandacht voor kranten en media al. Mijn eerste foto die werd geplaatst was in de schoolkrant. Dat is inmiddels veertig jaar geleden. Via persfotografie voor het Friesch Dagblad heb ik mij uiteindelijk gespecialiseerd in Idrone-reportages en real-time videomontage met de Iphone. Ook maak ik foto’s van evenementen en bijzondere bedrijfsactiviteiten. De desktop is ingeruild voor een chromebook en Iphone. Aangevuld met een spiegelreflex camera voorzien van wifi.
⇓
Van doka naar daglicht
Mijn ervaring als fotojournalist heeft mij van de donkere kamer naar digitale fotobewerking in daglicht. Geen chemische toestanden meer, maar gewoon op de iphone gedownloade foto’s van de camera verwerken en versturen. De ervaring en technieken van vroeger laten zich nog altijd vertalen in mijn hedendaagse uitoefening als persfotograaf.
⇓
Video
De eerste sporen op videogebied heb ik verdiend met een analoge 8-mm camera. Dat is inmiddels vijftien jaar geleden. Mijn eerste shoot is nog op mijn youtubekanaal te vinden. Bij de tweede
heeft de passie voor het maken van films definitief toegeslagen. Bekijk hier alle videoreportages op mijn kanaal Press4all Met het overzetten van de analoge beelden naar de pc en vervolgens de montage ging al gauw een dag verloren. Een enorm arbeidsintensieve bezigheid. De desktop inclusief het montage programma ligt inmiddels op de schroothoop. Tegenwoordig film ik met mijn spiegelreflex en iphone. De montage op de ipad of iphone met het programma Kinemaster neemt nog maar een fractie van de tijd van toen.
⇓
Aandacht
Alle skills zet ik dagelijks in voor ondernemers die aandacht in de media verdienen. Starters lopen vaak vast op de ‘traditionele’ media om daar aandacht te krijgen. Hoe krijg je als ‘beginner’ offline en online de juiste en relevante aandacht? Verstuurde persberichten verdwijnen meestal direct in de prullenbak en online content genereert vaak geen views of clicks. Ik maak je content graag spannend en relevant, zoals bijgaande video van de plaatselijke groentetuin in Grou van Y’ne Sinne Farm.
Ben je startende of een vastgelopen ondernemer. Ik geef ie een kickstart of trek je vlot. mail, bel: 06-13164153 of app en stel je brandende mediavraag !
Trackbacks & Pingbacks
[…] Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen lees dan mijn blog Hoe krijg ik aandacht in de Media. […]
[…] Vanaf maandag 17 augustus gaat de nieuwe samenwerking met Grousters.nl in. “En we gaan daarmee een boeiend najaar tegemoet met unieke videoreportages en veel verhalen over Grou. Zo willen we ook de ondernemers uit Grou op de kaart zetten. Ik zou zeggen daag ons uit om er iets moois van te maken. Een eerste stap is al gezet met die mooie nieuwe website die door Grousters.nl / Friesland Centraal deze week is gelanceerd. Lees daar de blog hoe je als ondernemer aandacht in de media kunt krijgen. https://press4all.nl/2020/07/29/hoe-krijg-ik-aandacht-in-de-media/ […]
[…] Maak alvast online kennis met mij in mijn eerste blog. […]
Reacties zijn gesloten.